soya GMO? ..erks..hati-hati memilih soya!

بسم الله الرحمن الرحيم ❇      اسلام عليكم
Hari ahad hr tu 12hb ada sessi sharing and coaching untuk anak2..biz dan juga group sideline lain...yeap..CheRus yg bg talk kali ni dengan  tajuk setting blogspot ke domain name termasuklah how to set newsletter.lepas sessi sharing..as usual...quiz utk para peserta jawap.he..he.2 soalan teknikal apa yg CheRus ajar td and 1 soalan product knowledge tak lain dan tak bukan produk Shaklee la...

Ok memandangkan Shaklee  punya offer bulan ni ESP so CheRus pun tanye pasal GMO dan non GMO soy bean.. ..tentunya ramai SID mesti promo ESP shaklee non gmo..secara general.mungkin kita faham, non gmo bahan tidak diubah secara genetik tetapi sejauh mana anda tahu mengenai SOY bean yang GMO? perlu tahu? yes anda perlu tahu...
So ..bagaimana nak menilai soya yg telah diubah genetiknya...adakah soya gmo ni bagus?...secara general kita kene faham..genetic modification ada dua jenis iaitu dari sumber tumbuhan (GMP) atau menggunakan genetik dr sumber haiwan (GMO)..now berbalik kepada soya yang gmo....adakah ia menggunakan GM dr sumber haiwan or tumbuhan?..ok merujuk kepada penjelasan rakan sideline cherus yg merupakan seorang lecturer biology...pada kebiasaan ..biji soya yang kita lihat..permukaan yg licin cantik dan elok adalah tergolong dari soya yg gmo..iaitu genetiknya diubah dari sumber organisme dan ada juga pengeluar kacang soya mengguna gmo dr  khinzir..why khinzir?..sbb khinzir mempunyai genetik produktivi yg banyak..kiranya sekali beranak banyak..dengan nilai genetik pada khinzir  ini yg digunakan kepada kacang soya supaya daya penghasilan nya juga dapat dimaksimumkan..so fahamkan?



Tahukah anda biji soya yang non gmo tidak mempunyai permukaan yang licin dan agak memggerutu...jadi berhati-hati dengan dengan pemilihan produk yang berasaskan  kacang soya ..terutama kacang soya yang berasal dari China kemungkinan menggunakana genetik dari khinzir utk penghasilan soya dalam jumlah yang besar.Sebagai orang islam perkara-perkara in adalah sesuatu yang amat sensitif.



So cherus yakin dengan minuman berprotien tinggi d dan sememanganya dr sumber yg non gmo..ESP.adalah yg terbaik penghasilannya dan sumber protien terbaik untuk tubuh badan dengan penyediaan yg lebih mudah dan ringkas sangat menjimatkan.

Bulan oktober bulan promosi ESP beli 6 percuma 1...sgt digalakan untuk dijadian minuman asas keluarga...sesuai utk semua peringkat umur.



Untuk sebarang khidmat nasihat selanjutnya..boleh hubungi CheRus

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
Your SID : 858776
CheRus : 012 3320460
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...