2 tahun selepas mengamalkan Mealshake...

بسم الله الرحمن الرحيم ❇  اسلام عليكم

Ok  mengenai Mealshake CheRus suka nak bercerita tentang pengalaman sendiri..maksudnya saya nak cerita melalui pengalaman menggunakan kepada anak-anak CheRus..kebaikan nutrien tu boleh je tgk dalam link saya kan bagi dihujung post..sbb saya dah buat entry tu..
cerita lanjut mealshake -> [link]

<<<<<<<<=========**************************============>>>>>>
Mealshake Buy 3 Unit Free 1 unit! promosi sedang berlangsung sepanjang september !
****************************************************************

Now back tu pengalaman anak sendiri sendiri selepas 2 tahun mengamalkan nya..hanya 1 scoop sehari je CheRus masukkan dalam minuman susu harian Aimi and Rafiq....tak perlu banyak-banyak..sepanjang itu juga CheRus dapati kesihatan anak-anak lebih baik memang jarang sakit..jarang selsema , batuk2 dan jarang mengalami masalah penyakit berjangkit di kalangan kanak-kanak..CheRus tak nak cakap 100% sihat tipulah..ye tak???..honestly demam tu biasa tapi bilangan kekerapan mmg sangat jauh..memang dari segi kesihatan umum anak-anak lebih sihat dan ceria...berbanding sebelum-sebelum ni anak CheRus terutama abangnya Rafiq mmg terlalu kerap demam..batuk selsema....dan mengambil masa lebih kurang 5 ke 6 hari utk baik sepenuhnya. dan apabila bila demam secara tak langsung mengaktifkan masalah tonsil yang dihadapinya..untuk mengurangkan tonsilkerap berlaku,  paling penting kene kurangkan kekerapan demam.

Ternyata amalan pemakanan tambahan mealshake dan chewable Vitamin C plus utk kanak-kanak mmg sgt-sangat membantu
Jika demam berlaku juga?..
Ok bagaimana jika demam dikalangan anak-anak CheRus berlaku??? ok di sini kita TIDAK boleh menafikan kehadiran Doktor...amalan pemakanan sihat dan kedoktoran adalah dua bidang yang berbeza...if demam masih belaku , panas yang tinggi pada satu-satu ketika saya juga memerlukan Doktor utk pemeriksaan lanjut..cumanya sebagai langkah awal ketika dirumah CheRus standby dengan Nutriferon ..manakala dos chewable vitamin C saya upkan kepada 2 biji sehari utk mengawalkan dan meningkatkan imun semulajadi tubuh badan kanak-kanak itu supaya mampu bertahan.Manakala Nutriferon merupakan imun booster semulajadi.. dan mengalakan imun semulajadi tubuh "bekerja" terlebih dulu
Cerita lanjut Nutriferon -> [Link]

Perbezaan selepas mengamalkan supplement dan vitamin untuk anak-anak...tempoh demam dan sakit adalah tidak lama!..iaitu di antara 1 hingga 2 hari berbanding 5 ke 6 hari sebelum mengamalkan Shaklee..this is #ShakleeEffect..Dengan cara ini saya juga mampu mengelakkan antibiotik kepada anak-anak.

kepada ibu-ibu terutama ibu yang bekerja dan menghantar anak ke pengasuh mahupun pusat penjagaan kanak-kanak..tu bantula anak-anak anda dengan supplement dan vitamin.Persekitaran mereka amat terdedah dengan pelbagai penyakit berjangkit.saya dah lalui pengalaman itu...dan saya yakin apabila anak tidak sihat..fikiran jadi risau dan perasaan tidak tenang..bekerja pun jadi tidak produktif..


Cubalah ..Mealshake dan Chewable..sebagai diet harian anak-anak...inshaAllah ia mampu menyokong tumbesaran anak-anak...secara tak langsung ..masalah kerap cuti anak sakit pun dapat dikurangkan..

Sekadar perkongsian dari CheRus ..I Use, I Share, I Build

Salam sayang ~ Healthy is priceless

Your SID : 858776
CheRus | 012 3320460
#Discover Shaklee Difference #JoinUS




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...