Kenapa kita perlu ambil supplement and vitamin

بسم الله الرحمن الرحيم ❇      اسلام عليكم

Hari ni CheRus memulakan pagi hari ini dengan minuman berkhasiat MealShake + ESP + Vico + Fresh Milk.... minum ni pun dah boleh kenyang sampai ke tgh hari....ESP dan Mealshake adalah sumber protien...bila badan menerima protien di pagi hari ...ianya sangat membantu dalam memberi rasa kenyang..ESP dan MealShake adalah sumber protien yang rendah GI berbanding roti dan nasi...
Dengan memberi rasa kenyang yang lama secara tidak langsung  body akan bertindak balas mengurangkan pengambilan makanan secara berlebihan..dan secara mudahnya...membantu mengawal berat badan!

                            [Mealshakes]                                                         [ESP]
ok berbalik kepada cerita tajuk entry kali ini kenapa kita memerlukan vitamin dan supplement ..

1- Tubuh kita memerlukan dos vitamin yang tinggi daripada sumber makanan seharian. Vitamin daripada makanan tidak mencukupi bagi kesan pencegahan penyakit dan anti-penuaan.

2- Buah-buahan dan sayuran mungkin tercemar. Penggunaan baja sintetik dan racun perosak mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut.

3- Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan,penyimpanan dan penyediaan.

4- Gangguan penyerapan zat makanan di dalam tubuh berlaku akibat pengambilan pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan,alkohol, minuman keras dan antibiotik.

5- Amalan diet yang tidak sihat seperti pengambilan kafein yang berlebihan, lemak, kolestrol, gula dan garam mengganggu penyerapan mineral.

6- Gaya hidup masa kini dengan kehidupan yang mencabar, sibuk dan stress menyebabkan kurangnya penjagaan diri dan mengakibatkan masalah kesihatan.

7- Kurangnya penyediaan makanan sihat di rumah dan gemar makanan segera yang tinggi kandungan MSG merupakan penyumbang kepada masalah kesihatan.

8- Persekitaran yang tercemar dan imunisasi yang lemah akibat kekurangan mineral dan vitamin telah menyebabkan tubuh badan mudah dihinggapi penyakit.

Jika anda mengalami salah satu atau mana-mana perkara yang disenaraikan diatas ...tidak salah jika anda mengambil sekurang-kurangnya 1 vitamin dalam diet harian..seperti Multivitamin...saya cadangkan VITALEA yang merupakan multivitamin pertama dunia [link]..itupun jika anda masih tidak mempunyai sebarang penyakit...dan ia mambantu utk rasa bertenaga dan rasa sihat ketika meniti usia.




Ok dulu cadangan CheRus..kalau ada apa info atau nak cuba produk shaklee jom roger je CheRus

Your SID | 858776
CheRus | 012 3320460

Salam sayang... "Healthy is priceless"



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...