Multivitamin / Vita-Lea® Iron Formula : rumusan multivitamin terbaik

Assalamualaikum.....tahukah anda Vitalea Shaklee merupakan multivitamin dan mineral yang pertama dihasilkan di dunia pada tahun 1915 dan dikenali sebagai " Vitalize-Mineral kemudian disingkatkan kepada "vita-min" ..menariks bukan?...dan manfaatnya tentu adalah lebih baik dari masa ke semasa.


Sekilas fakta dari Shaklee “Vita-Lea contains Beta Carotene that helps in the maintenance of growth, vision, and tissue development; Calcium, Phosporus with Vitamin C and D, for healthy bones and teeth; Biotin and Pantothenic acid help to metabolize fats and Vitamin B12 helps in the formation of red blood cells.”


"Vitalea, iaitu product pertama by Dr. forest C. shaklee.High potency formula that provides 23 essential vitamins and minerals at clinically proven levels. No more, no less, for optimal health. Plus, the patented Bioactivated Absorption System™ exclusive to Shaklee ensures enhanced absorption of folic acid, a critical component of complete nutrition... What makes Vita-Lea the perfect Multi over leading brands? 349 Quality Tests are performed every time Vita-Lea is produced to guarantee purity and potency. Ideal for women of childbearing age and teenagers."

Apakah kelebihan vitalea?
Ianya dikatakan killer product of Shaklee kerana ianya adalah multivitamin beserta iron sangat penting utk pembentukan darah dan sel. Vitalea itu sendiri mengandungi 12 jenis vitamin dan 7 zat galian utama banyak membantu dalam kestabilan sistem tubuh badan. Jadi untuk semua jenis masalah kesihatan memerlukan vitalea sebagai sokongan asas.

Pengambilan vitalea mampu mencegah penyakit tiriod @beguk (terjadi bila kekurangan iodin). kerana di dalam rumusan vitalea itu sendiri mengandungi iron).Ia juga  membantu dalam mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, dan rambut yang kuat dari segi akarnya. Sekiranya kita kurang makan dalam diet harian, pengambilan vitale juga mampu memberi kita tenaga supaya tidak lesu, dan menjadikan kulit kita lebih sihat dan sentiasa tegang.

Bagi ibu-ibu yang yang sedang hamil dan menyusukan anak sangat digalakkan mengamalkan pengambilan vitalea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan iron oleh si ibu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak.Mengapa ada sesetengah ibu yang mengandung mahupun yang menyusukan anak mudah rasa pitam atau pening kepala? Hakikatnya ibu2 ini kekurangan zat besi @ iron dalam pengambilan diet harian mereka. 

Iron banyak terdapat dalam makanan laut seperti kerang, tiram namun terdapat banyak kekangan sekiranya kita hendak bergantung dengan sumber asli semata-mata . Apakah kekangan yang dimaksudkan? Harga kerang mahupun tiram lebih adalah mahal disesetengah tempat, sumbernya juga terhad...kelebihan bagi mereka yang tinggal berdekatan dengan perairan, bukan semua orang makan makanan laut..ianya menjadi terhad kepada mereka yang allergic kepada makanan laut. Kekangan ini membuatkan kita disaranankan menambah supplement dalam diet harian agar semua zat yang perlu diambil dapat disempurnakan.


Paling PENTING - Multivitamin Shaklee atau nama VITALEA tidak mengandungi pewarna, perasa atau pengawet dan badan dapat menyerap dengan baik sekali.


Note : sebiji Vita-Lea mengandungi 28 nutrients yang penting, temasuklah 12 jenis Vitamin & 7 jenis galian. Jika anda hanya makan multivitamin sahaja tanpa vitamin lain, adalah lebih baik jika makan 2 biji Vita-Lea sehari, iaitu sebiji di waktu pagi, dan satu biji lagi di waktu malam. Cukup untuk keperluan vitamin keperluan harian.

Berminat boleh pm Mom Simple Shop call/sms/whatsapp 012 3320460 :)


Salam manis dari CheRus.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...